Tranås Rostfria är en legoleverantör som varit verksam sedan 1945 inom stål- och plåtbearbetning och levererar komponenter samt färdiga produkter till kunder i närområdet. TR Equipment har ett eget sortiment av hjälpmedelsprodukter för Patient Hygien och försäljning sker på den globala marknaden. Bolaget har dotterbolag i England, Tyskland och USA och säljer i övriga länder genom distributörer. TR Group omsätter 100 Msek och har 50 anställda.

• Huvudfokus vid sökandet av en ny ägare till Tranås Rostfria/TR Equipment har varit att finna en professionell långsiktig ägare med tydlig ambition att fortsätta utveckla bolagen med Tranås som bas. Midaq uppfyller dessa kriterier och det ska bli spännande att följa bolagens utveckling framöver - säger Mattias Franzén. Mattias kommer fortsätta som VD under en övergångsperiod.

• Förvärvet av TR Group är ett viktigt steg i utvecklingen av affärsområdet MIDAQ Industry. Med lång erfarenhet inom sina respektive områden, stor andel egna produkter och med global närvaro, kommer TR Group bli en viktig del i den tillväxtresa som MIDAQ Industry är på - säger Ulf Johansson, affärsområdeschef för MIDAQ Industry.

Vi hälsar TR Group varmt välkomna till MIDAQ!

2021-12-16