Mecs byter namn till Flow och expanderar verksamheten

Mecs byter namn till Flow och expanderar verksamheten

Den Halmstadbaserade kommunikationsbyrån Mecs byter namn till Flow och förtydligar samtidigt sitt erbjudande till marknaden.

— Vi har funnits i Halmstad i 24 år och har gjort det väldigt bra. Nu när vi väljer att expandera vår verksamhet passar vi på att se över vårt erbjudande och position och landat i att varumärket Flow beskriver vår identitet bättre, säger Charlie Ahlbin VD på Flow.

Flow har under 2022 etablerat kontor i Jönköping och kommer under Q1 2023 också sätta upp verksamhet i Helsingborg. Därtill prioriteras nu den danska marknaden med en kompetenshub inom strategi och copy.

— Vi har expansiva planer för vår verksamhet. Samtidigt som vi etablerar kontor i olika regioner arbetar vi med en hybridorganisation och special teams. Strategin är att dels finnas nära våra kunder, men också samarbeta med partners och experter för att säkerställa kvalitet i varje uppdrag, hur nischat det än må vara, säger byråchef Lisa-Marie Egnell.

Flow positionerar sig framför allt inom tre övergripande kompetensområden — strategi, film/foto och den digitala affären.

— Vi jobbar med kommunikation och kanaler är egentligen bara kanaler. Kommunikationen ska fungera oavsett om det är på en mässa eller på LinkedIn. Men det gäller att ha djup kunskap om vad olika kanaler ställer för krav och därför följer all kompetens och alla medarbetare från Mecs med in i det nya. Samtidigt som vi kompletterar med spetskunskaper, konstaterar Charlie.

Att namnet föll på just Flow hänger samman med såväl den hybridorganisation företaget arbetar efter, men även det sömlösa erbjudandet till kund. Charlie Ahlbin säger:

— Vi gillar att vara och verka i gränslandet mellan digitalt och traditionellt. Både i arbetet vi gör för våra kunder och hur vi funkar som byrå och arbetsplats. Vi anpassar oss efter situationen vi befinner oss i. Ibland är vi på kontoret, ibland hemma. Ibland hos kunden, ibland på location – alltid upplagt efter hur uppdraget ser ut.

Flow har genom positioneringen också märkt ett ökat intresse bland kreatörer och samarbetspartners. I takt med expansionen har kompetensnätverket breddats och medarbetarna har fått en större frihet i sitt kreativa skapande.

— När vi lanserar varumärket Flow har vi även tänkt employer branding, en otrolig viktig del inom varumärkesbyggande. Nu lever vi som vi lär och det känns riktigt roligt att gensvaret från medarbetare och branschkollegor varit så bra. Flow uppfattas som en arbetsplats med ett intressant koncept, vilket givetvis kommer komma våra kunder till del, avslutar Lisa-Marie.


För ytterligare information, kontakta: 

Charlie Ahlbin, VD
charlie@flowagency.se
070-444 68 88

Lisa-Marie Egnell, byråchef
lisa-marie@flowagency.se
073-867 43 29

CFO till MIDAQ Indoor Living

7 november 2022

Nu förstärker affärsområdet MIDAQ Indoor Living sin organisation med att anställa Anna Gustafsson som ny CFO. I affärsområdet finns idag bolagen Magasin, Homebaze, By Rydens, Mono, Cottex samt LJ/Belyso med verksamheter i flera länder.

Läs mer

Välkommen till internship hos MIDAQ

1 juni 2022

Vi välkomnar en ny talang för höstens internship, Jacob Norgren. Jacob studerar Industrial Economics på Jönköping International Business School. Han kommer under 10 veckor, med start 29 augusti 2022, att praktisera hos oss med inriktning mot finansiering och ekonomiska analyser.

Läs mer

CFO till MIDAQ Industry

25 maj 2022

MIDAQ Industry fortsätter växa i snabb takt, senast genom förvärvet av Bendinggroup och Åry Trays. Tillsammans med TR Equipment, Tranås Rostfria, Stemo och Simons Industri utgör bolagen affärsområdet MIDAQ Industry.

Läs mer
Åk till toppen