Ny CFO till MIDAQ Outdoor Living

Med det senaste förvärvet av Svenska Bad fortsätter affärsområdet MIDAQ Outdoor Living växa i snabb takt. Affärsområdet består av Hillerstorps Trä, Gårdsman, Simons Industri och nu även Svenska Bad.

Ny CFO till MIDAQ Outdoor Living

För att möta upp expansionen som sker så förstärks ledningen för MIDAQ Outdoor Living med en CFO som tillsammans med CMO, COO och CEO utgör affärsområdesledning.

Ny CFO blir Jonas Andersson som närmast kommer ifrån Investmentbolaget Qvana Invest där han varit VD och delägare sedan 2016. Innan dess var Jonas Head of Finance på EQT i Stockholm under ca 10 år. Jonas tillträder tjänsten den 1 september.

– MIDAQ Outdoor Living går in i en ny fas där vi stärker upp organisationen för att möta framtida tillväxt, men också för att stödja befintliga organisationer inom affärsområdet. Anders Mårtensson tillträdde som CMO för ett år sedan, Mats Berg som COO för 6 månader sedan och vi är glada att Jonas Andersson nu ansluter till teamet, säger Jonas Netterström, CEO för MIDAQ Outdoor Living.

10 januari 2022

16 december 2021