MIDAQ förvärvar Svenska Pool & Spa

MIDAQ Outdoor Living har idag förvärvat Svenska Pool & Spa (SPS). SPS är en av Sveriges största kedjor inom Pool & Spa och etablerades 2017 med strategi att skapa en stark franchisekedja med ett kvalitativt produktsortiment.

Intresset för pool och spa har vuxit kraftigt och idag finns 13 butiker som möter kundernas behov. Svenska Pool & Spa levererar ett heltäckande sortiment för privatpersoner och butiksnätet spänner från Piteå i norr till Halmstad i söder. Svenska Pool & Spa driver två egna butiker i Motala och Skövde.

- Med MIDAQ Outdoor Living som nya ägare får vi en långsiktig och bra lösning för Svenska Pool & Spa som därmed ges möjlighet att fortsätta växa. Vi ser stora möjligheter till synergieffekter och ser fram emot ett nära samarbete med bolagen inom MIDAQ Outdoor Living, säger Josef Johansson, VD  Svenska Pool & Spa.

- Vi är glada och stolta att Svenska Pool & Spa förstärker MIDAQ Outdoor Livings produktutbud med pooler. Marknaden i Sverige har hög tillväxttakt och allt fler vill ha en egen pool eller ett spabad i sin trädgård, säger Jonas Netterström, CEO MIDAQ Outdoor Living.

För mer information, kontakta:
Jonas Netterström
jonas.netterstrom@midaqoutdoor.se

Josef Johansson
josef@svenskapoolspa.se

MIDAQ Outdoor Living erbjuder högklassiga utomhusprodukter för hem och trädgård, park och skog samt offentlig miljö och företag. Med starka varumärken som Svenska Bad, Hillerstorp, BEBO, och Gårdsman erbjuder vi ett brett sortiment av produkter som ger ökade möjligheter till ett rikt uteliv.

Styrelseförändring i MIDAQ AB

11 maj 2022

Vid MIDAQ AB`s Årsstämma den 11 maj 2022 nyvaldes Gunilla Rittgård, Onsala, som styrelseordförande och Claes Winterfeldt, Stockholm, som styrelseledamot.