MIDAQ förvärvar Svenska Bad

MIDAQ har idag förvärvat 70% av aktierna i Svenska Bad AB, Nordpool SPA AS och Boanäs Fastighets AB av Mikael Karlsson och Magnus Karlsson.

MIDAQ förvärvar Svenska Bad

Svenska Bad grundades 2006 och är en ledande aktör i Skandinavien inom spabad. Bolaget förser såväl den nordiska som den europeiska marknaden med premiumspabad som är utvecklade för det nordiska klimatet. Med egenutvecklade och starka varumärken som Svenska Bad, Nordpool och Svenska Pro har bolaget framgångsrikt lagt stor vikt vid design, kvalitet och hållbarhet. Verksamheten bedrivs i Östra Frölunda och i Oslo med en koncernomsättning 2020/2021 uppgående till 320 Msek.

– Det känns mycket bra att vi hittat en långsiktig huvudägare med erfarenhet av starka varumärken i utomhusmiljö. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och får genom MIDAQ en ägare som också har erfarenhet av geografisk expansion, säger Mikael Karlsson, VD Svenska Bad AB.

-Vi är mycket glada att vi fått möjlighet att bli nya huvudägare. Svenska Bad, med sina starka varumärken och produkter, passar väl in i vårt affärsområde MIDAQ Outdoor Living och vår fortsatta tillväxtresa, säger Stefan Engdahl, VD MIDAQ AB.

Verksamheten kommer även fortsättningsvis att ledas av VD Mikael Karlsson. Svenska Bad, Nordpool SPA AS och Boanäs Fastighets AB kommer ingå i affärsområdet MIDAQ Outdoor Living. Affärsområdet omfattar även varumärken som Hillerstorp, Gårdsman och Simons vilka leds av VD och affärsområdeschef Jonas Netterström.

2021-06-30