MIDAQ förvärvar Stemo

MIDAQ har idag förvärvat 100% av aktierna i Stemo AB och Stemo GmbH av Agne och Britt Johansson.

MIDAQ förvärvar Stemo

Stemo tillverkar, utvecklar och säljer förvaringslådor i plast till industri, vård, butik och kontor under det egna varumärket Stemo. Produkterna säljs via distributörer och återförsäljare på den europeiska marknaden. Verksamheten bedrivs i Mullsjö och i Rödermark utanför Frankfurt i Tyskland. Omsättningen för det senaste räkenskapsåret uppgick till ca. 30 Msek.
Med MIDAQ som nya ägare får vi en långsiktig och bra lösning för Stemo som därmed får möjlighet att fortsätta växa i en bra miljö – säger VD i Stemo Agne Johansson.
Förvärvet ligger helt i linje med vår strategi att bygga affärsområdet Industry med bolag som har starka varumärken och egna produkter. Vi ser fram emot att få ta hand om och bygga vidare på ett mycket välskött bolag – säger VD i MIDAQ AB Stefan Engdahl.
Samtidigt som Stemo förvärvas görs en intern omstrukturering inom MIDAQ. Simons Industrier, som formblåser plast och tillverkar båtbeslag, överlåts till MIDAQ Industry och placeras därmed i samma affärsområde som Stemo. Affärsområdet får därmed en flygande start – säger VD i MIDAQ Industry Ulf Johansson.

Vi hälsar Stemo AB och Stemo GmbH varmt välkomna till MIDAQ!

Bokslutskommuniké 2023

29 februari 2024

MIDAQ presenterar idag sin bokslutskommuniké för januari - december 2023 baserat på de villkor som tecknats med obligationsinvesterare.