Åry AB tillverkar och säljer formpressade brickor, glasunderlägg och bordstabletter m.m. av björkfanér. Försäljning sker under eget varumärke, där bolagen jobbar med kända grafiska formgivare och/eller kundspecifik design. Produkterna säljs förutom i Skandinavien, även på den internationella marknaden.

Bending Group är en underleverantör som tillverkar möbler i formpressat trä, massivt trä, MDF och stål/tråd från skiss till färdig produkt.  Produktionen av möbler och möbeldetaljer sker i egna fabriker i Nybro och Örsjö. Kunderna är skandinaviska välkända möbelföretag.

Gruppen har varit verksam sedan 1952, omsätter ca 100 Msek och har 90 anställda.

• Med MIDAQ Industry som ny ägare skapas förutsättningar för bolagen att långsiktigt få växa i en bra Småländsk anda. – säger VD Tomas Ragnarsson
  • Bendinggroup tillför MIDAQ såväl ytterligare varumärken som produktionskompetens. Förvärven bidrar även till att skapa koncernmässiga möjligheter tillsammans med MIDAQ Indoor och Outdoor Living. Bendinggroup passar väl in i MIDAQ Industry och är ytterligare ett steg på vår tillväxtresa – säger Ulf Johansson, affärsområdeschef för MIDAQ Industry.

Vi hälsar bolagen och all personal varmt välkomna till MIDAQ!

2022-01-10

16 december 2021

MIDAQ AB emitterar sitt första obligationslån

2 december 2021

MIDAQ AB (publ) (”MIDAQ”) har idag framgångsrikt emitterat seniora icke säkerställda obligationer om 200 miljoner SEK inom ett rambelopp på 400 miljoner SEK med förfall 13 december 2024.