MIDAQ etablerar Industry

Som ett led i vår tillväxt expanderar vi nu horisontellt och startar affärsområdet MIDAQ Industry.

MIDAQ etablerar Industry

MIDAQ Industry ska, precis om övriga affärsområden, få möjlighet att växa och utvecklas med huvudinriktning mot egna produkter och starka varumärken. Till ledare för vår satsning har vi utsett Ulf Johansson som affärsområdeschef. Ulf, som bor med sin familj i Jönköping, är i grunden både tekniker och ekonom och har bland annat en MBA från Handelshögskolan i Göteborg. Han har lång industriell erfarenhet som VD, såväl nationellt som internationellt, och har tillbringat flertalet år utomlands. Ulf börjar sin tjänst hos oss den 1 september.

– Vi är mycket glada att kunna presentera Ulf som affärsområdeschef för vårt nya affärsområde. Han och hans profil passar väl in i vår organisation, säger Stefan Engdahl, CEO i MIDAQ.

– Med många intressanta industrier i såväl regionen som nationellt finns det stora möjligheter för MIDAQ Industry. Jag ser fram emot att få delta i att utveckla affärsområdet och kommande förvärv, säger Ulf Johansson.

Vi hälsar Ulf varmt välkommen till MIDAQ!

Bokslutskommuniké 2023

29 februari 2024

MIDAQ presenterar idag sin bokslutskommuniké för januari - december 2023 baserat på de villkor som tecknats med obligationsinvesterare.