Bebo Objects resa börjar nu

MIDAQ lanserar nytt livsstilsvarumärke

Bebo Objects är ett bolag inom MIDAQ Outdoor Living som lanseras i mars 2022. Skapat från grunden, som ett nordiskt livsstilsvarumärke inom möbel- och inredningsdesign, erbjuder Bebo Objects produkter utformade för att kunna överskrida gränser mellan utomhus- och inomhusmiljöer. På så sätt bidrar de till att förlänga säsongerna och öka värdet på varje enskild möbel. Produkterna skapar också en flexibilitet och frihet som tidigare inte funnits på marknaden. På beboobjects.com finns redan nu skisser på kommande produkter.

– Under årens lopp har vi haft förmånen att jobba med starka varumärken och några av de bästa formgivarna på den nordiska marknaden. Att nu tillsammans med MIDAQ få vara med och skapa ett helt nytt, progressivt designvarumärke är en dröm som går i uppfyllelse, säger Mattias Karlsson och Adam Jismark på Bebo Objects.

– Med Bebo Objects vill vi göra tydliga avtryck och ta en stark position på den svenska designscenen. Genom lanseringen av Bebo Objects utvecklar vi också MIDAQ Outdoor Livings produkterbjudande mot nya kanaler och målgrupper, såsom arkitekter och föreskrivande led, säger Jonas Netterström, CEO på MIDAQ Outdoor Living.

Spännande designsamarbeten

Bebo Objects har redan från start väletablerade samarbeten med flera av Nordens främsta designers. Den första kollektionen, som premiärvisas under Stockholm Design Week 7-13 februari, är framtagen tillsammans med Pierre Sindre, David Ericsson, Stine Aas och Tekla. Designfilosofin präglas av en passion för nordiskt enkla och direkta former, kryddade med lekfulla detaljer och färger.

Som nytt varumärke 2022 känns det också naturligt att ha ett tydligt hållbarhetsfokus som sträcker sig över hela produktlivscykeln.

För mer information, kontakta:

Mattias Karlsson
mattias@beboobjects.com

Jonas Netterström
jonas.netterstrom@midaqoutdoor.se

www.beboobjects.com

MIDAQ är ett investmentbolag som investerar i och utvecklar medelstora företag med etablerade affärsmodeller, ledande marknadspositioner, egna produkter eller tjänster och starka varumärken.
www.midaq.se

Bokslutskommuniké 2023

29 februari 2024

MIDAQ presenterar idag sin bokslutskommuniké för januari - december 2023 baserat på de villkor som tecknats med obligationsinvesterare.